Kurumsal Kimlik nedir?
KURUMSAL KİMLİK NEDİR?
Günümüzde ülkeler vatandaşlarına kimlikler çıkartır. Bu
kimlik ile beraber isminiz, yaşınız, nereli olduğunuz gibi birçok bilgiyi
içinde barındıran kimlikler sizin kişiliğinizin ilk ve en önemli adımıdır. Aynı
durum şirketler, firmalar, işletmeler, vakıflar ve ticari kişilikler içinde
geçerlidir. Bahsi geçen kurum ve kuruluşların hedeflerine yönelik ulaşmaya
çalıştıkları yol üzerinde edindikleri kimliklere iş dünyasında kurumsal kimlik denilmektedir.
Kurumsal kimlik oluşturmak bir firmanın hem çalışanları hem
de müşterileri için oldukça önemlidir. Çalışanların huzurlu, güvence altında
iyi bir çalışma ortamına sahip olma istekleri çalışma performansının
arttıracağını bilmektedir. Bu nedenle iş başvurusu yapılırken şirketin kurumsal
kimlik yapısı öncelikli olarak incelenir. Müşteriler kısmında ise kurumsal
kimlik çok daha önemlidir. Kurumsal kimliklerini oluşturmuş ve bu yönetimi iyi
gerçekleştirmiş işletmeler, şirketlerin satış hacim ve oranları kurumsal kimlik
edinememiş rakip firmalara göre çok daha fazladır. Bunun nedeni ise ürün ya da
hizmet alacak olan müşterilerin, satın alım işleminden sonra geri bildirim,
teknik destek, arıza takip yönetimi gibi konularda bir muhatap bulma arayışı
ile doğru orantılıdır. Bir nevi kurumsal kimlik için firmanın müşterilerine
vermiş olduğu güven olgusu diyebiliriz.
KURUMSAL KİMLİĞİN ÖĞELERİ NELERDİR?
Kurumsal kimlik şirketlerin görünen yüzüdür. Kurumsal kimlik
şirketin bütün işleyişinde yer alması gereken birden fazla öğeler bütünüdür.
Kurumsal kimliğin oluşması için kullanılacak materyaller, şirket misyonu ve
vizyonu gibi birçok öğe şirketin belirlenen ismi, logosu ve renkleri ile doğru
orantılıdır.
Bir şirketin kurumsal kimliği için ilk olarak şirketin ismi
belirlenmelidir. Satılan ürün ya da verilen hizmet için bağlantılı bir isim
seçilmesi en önemli adımdır. Sonrasında hedef kitlenize yönelik
pazarlayacağınız ürünü tanıtacak ve merak uyandıracak bir slogan olmazsa
olmazdır. Bir sonraki adım ise hizmet ya da ticari alanınıza yönelik logo
hazırlanmalıdır. Logonun renkleri ise şirketinizin renklerini oluşturacaktır.
Örneğin yeşil banka, kırmızı içecek, turuncu teknoloji dediğimiz zaman aklınıza
gelen firmalar herkesin aklına gelen firmaları oluşturmaktadır. O bahsettiğimiz
firmaları incelediğiniz zaman logo görselinde kullanılan renkler ile şirketin
renkleri birebir aynıdır. Sizin de yapmanız gereken budur.
Kurumsal kimliği oluşturan diğer bir ise şirket içerisinde
kullanılan ofis ve kırtasiye malzemeleridir. Kalemler, bloknotlar,
kartvizitler, defterler, kupa bardaklar gibi ürünler şirketin logosu ve
renkleri ile hazırlandığı zaman müşterilerine çok daha kurumsal bir yapıda
gözükmektedir. Ayrıca işletmenin ticari işlem kağıtlarında, muhasebe
kayıtlarında, fatura sayfalarında şirketin logosu, ismi, renkleri, adresi ve
iletişim bilgilerinin bulunması da kurumsal kimliğin bir diğer öğesini
oluşturmaktadır.
Son olarak ise şirketin misyonu ve vizyonu ile beraber ürün
ya da hizmetler hakkında hazırlanan videolarda uzman kişiler tarafından
hazırlanmış metinler, görseller, video senaryosu gibi detaylarda kurumların
kurumsal kimlik oluşturması açısından en önemli görsel öğeleri oluşturmaktadır.
Yorumlar
Yorum Gönder