Kurumsal Kimlik nedir?

KURUMSAL KİMLİK NEDİR?

Günümüzde ülkeler vatandaşlarına kimlikler çıkartır. Bu kimlik ile beraber isminiz, yaşınız, nereli olduğunuz gibi birçok bilgiyi içinde barındıran kimlikler sizin kişiliğinizin ilk ve en önemli adımıdır. Aynı durum şirketler, firmalar, işletmeler, vakıflar ve ticari kişilikler içinde geçerlidir. Bahsi geçen kurum ve kuruluşların hedeflerine yönelik ulaşmaya çalıştıkları yol üzerinde edindikleri kimliklere iş dünyasında kurumsal kimlik denilmektedir.

Kurumsal kimlik oluşturmak bir firmanın hem çalışanları hem de müşterileri için oldukça önemlidir. Çalışanların huzurlu, güvence altında iyi bir çalışma ortamına sahip olma istekleri çalışma performansının arttıracağını bilmektedir. Bu nedenle iş başvurusu yapılırken şirketin kurumsal kimlik yapısı öncelikli olarak incelenir. Müşteriler kısmında ise kurumsal kimlik çok daha önemlidir. Kurumsal kimliklerini oluşturmuş ve bu yönetimi iyi gerçekleştirmiş işletmeler, şirketlerin satış hacim ve oranları kurumsal kimlik edinememiş rakip firmalara göre çok daha fazladır. Bunun nedeni ise ürün ya da hizmet alacak olan müşterilerin, satın alım işleminden sonra geri bildirim, teknik destek, arıza takip yönetimi gibi konularda bir muhatap bulma arayışı ile doğru orantılıdır. Bir nevi kurumsal kimlik için firmanın müşterilerine vermiş olduğu güven olgusu diyebiliriz.

KURUMSAL KİMLİĞİN ÖĞELERİ NELERDİR?

Kurumsal kimlik şirketlerin görünen yüzüdür. Kurumsal kimlik şirketin bütün işleyişinde yer alması gereken birden fazla öğeler bütünüdür. Kurumsal kimliğin oluşması için kullanılacak materyaller, şirket misyonu ve vizyonu gibi birçok öğe şirketin belirlenen ismi, logosu ve renkleri ile doğru orantılıdır.

Bir şirketin kurumsal kimliği için ilk olarak şirketin ismi belirlenmelidir. Satılan ürün ya da verilen hizmet için bağlantılı bir isim seçilmesi en önemli adımdır. Sonrasında hedef kitlenize yönelik pazarlayacağınız ürünü tanıtacak ve merak uyandıracak bir slogan olmazsa olmazdır. Bir sonraki adım ise hizmet ya da ticari alanınıza yönelik logo hazırlanmalıdır. Logonun renkleri ise şirketinizin renklerini oluşturacaktır. Örneğin yeşil banka, kırmızı içecek, turuncu teknoloji dediğimiz zaman aklınıza gelen firmalar herkesin aklına gelen firmaları oluşturmaktadır. O bahsettiğimiz firmaları incelediğiniz zaman logo görselinde kullanılan renkler ile şirketin renkleri birebir aynıdır. Sizin de yapmanız gereken budur.

Kurumsal kimliği oluşturan diğer bir ise şirket içerisinde kullanılan ofis ve kırtasiye malzemeleridir. Kalemler, bloknotlar, kartvizitler, defterler, kupa bardaklar gibi ürünler şirketin logosu ve renkleri ile hazırlandığı zaman müşterilerine çok daha kurumsal bir yapıda gözükmektedir. Ayrıca işletmenin ticari işlem kağıtlarında, muhasebe kayıtlarında, fatura sayfalarında şirketin logosu, ismi, renkleri, adresi ve iletişim bilgilerinin bulunması da kurumsal kimliğin bir diğer öğesini oluşturmaktadır.

Son olarak ise şirketin misyonu ve vizyonu ile beraber ürün ya da hizmetler hakkında hazırlanan videolarda uzman kişiler tarafından hazırlanmış metinler, görseller, video senaryosu gibi detaylarda kurumların kurumsal kimlik oluşturması açısından en önemli görsel öğeleri oluşturmaktadır.

Yorumlar